Google Optimize wprowadzenie do narzędzia
Jest to googlowskie narzędzie do testów A/B dostępne w pakiecie Google 360.
Jest ono połączone z Google Analyticsem, dzięki czemu bazuje na danych i ustawieniach w nim zawartych.
Oznacza to, że wszystkie testy są raportowane do panelu Analyticsowego i łączone z danymi w nim dostępnymi.
W analyticsie możemy też ustalać i konfigurować cele, o które potem będą opierać się wyniki naszych testów.
Działanie oraz konfiguracja
Samo narzędzie działa jako nakładka na stronę za pomocą, której możemy nadpisywać kod źródłowy naszej strony.
Jest to możliwe za pomocą edytora wizualnego, w którym możemy w łatwy sposób pozmieniać poszczególne elementy, ich położenie czy wygląd.
Alternatywnym sposobem jest także wprowadzanie zmian za pomocą edytora html, czy za pomocą zmian w cssach.
Sama konfiguracja testów jest dość intuicyjna. W łatwy sposób możemy stworzyć nowy test o wielu wariantach.
Mamy także wpływ na to gdzie i na podstawie jakich warunków dany test się odpala.
Sami tworzymy oraz decydujemy o ilości i zmianach w poszczególnych testowanych wariantach.
Sam Optimize posiada także zakładkę raportującą, która zawiera szczegółowe wyniki poszczególnych testów.
Testy
Sama idea testów na stronie jest bardzo ważnym punktem łączącym analizę z UXem i designem.
Na podstawie testów możemy sprawdzić wiele rozwiązań jakie chcemy wprowadzić na stronie bez konieczności wcześniejszego developmentu.
Dzięki czemu oszczędzamy czas i pieniądze oraz przede wszystkim zadowolenie naszych klientów.
Warto w planowaniu zmian na stronie kierować się wcześniejszą analizą i testami, które jednoznacznie wskażą nam najlepszą wersje.
Implementacja
Google Optimize możemy zaimplemnentowac na dwa sposoby:
- Modyfikując kod Google Analyticsa:
http://onlinowi.pl/2017/07/26/google-optimizie-implemetacja-za-pomoca-kodu-google-analytics
- Modyfikująć kod tag Managera
http://onlinowi.pl/2017/07/26/google-optimize-implementacja-z-tag-managerem
No Comments