Podpięcie Google Tag Managera w serwisie
Punkt ten jest dla tych którzy nie używają jeszcze Google Tag Managera.
Instalacja GTM w serwisie dostępna jest pod linkiem:
Włączenie trackowania danych konwersji w Google Analytics.
Opcja ustawień e-commerce jest dostępna w panelu Admina z poziomu Widoku danych.
Należy zatem przejść prze ikonę śrubki do panelu Administracyjnego.
Następnie przejść do wybranej Usługi i wybranego Widoku danych.
Kliknąć w Ustawienia e-commerce.
Po kliknięciu w Ustawienia e-commerce przechodzimy do szczegółowych ustawień.
W panelu szczegółowych ustawień włączamy opcje trackowania e-commerce.
Dodanie skryptu wysyłającego dane do dataLayera
Tutaj powinniście poprosić swój dział IT o wpięcie w kodzie na stronach gdzie wywoływane są transakcje (np. na Thank You Page) poniższego kodu
https://www.optimizesmart.com/implementing-e-commerce-tracking-google-tag-manager/
Nie wszystkie informacje są wymagane, i nie wszystkie muszą się przenosić do warstwy dataLayer.
Ważne, aby odpowiednio zdefiniować wymagane parametry wraz z informacjami jakie chcemy przekazywać na temat konkretnego produktu.
Tworzenie tagu transakcji w Google Tag Managerze
Ostatnim krokiem jest stworzenie tagu konwersji w samym GTMie.
W tym celu tworzymy nowy i w typie tagu wybieramy: Transakcja.
Oczywiście przy tworzeniu tagu transakcji możemy skorzystać z opcji: Więcej ustawień i podopisywać do niego chociażby niestandardowe wymiary.
Następnie do stworzonego tagu dodajemy regułę na która tag transakcji będzie nam się odpalał.
Możemy na przykład jeśli korzystamy z Thank You Page odwołać się do wyświetlenia strony zawierającej w urlu np.: thank-you
Po stworzeniu i przetestowaniu na podglądzie stworzonego tagu możemy opublikować nasz kontener.
Po tej chwili zdefiniowane konwersje powinny się nam zliczać w sekcji e-commerce.
[…] E-commerce tracking […]
Ciekawy blog, zawierajacy duzo przydatnych informacji a napisany przystepnym, szczegolnie
dla poczatkujacych marketingowcow jezykiem. Chetnie bede
tu zagladac.
Bardzo dziękuję za cenne uwagi. Fajny tekst. Bardzo
konkretny, praktyczne rady. Chetnie bede tu zagladac.