Raportowanie w Google Analitycs

Opis sekcji raportujących w panelu Google Analytics

Panel narzędzia Google Analytics składa się z  sekcji Dostosowanie oraz z 5 podstawowych sekcji raportowania:

  • Na żywo
  • Odbiorcy
  • Pozyskiwanie
  • Zachowanie
  • Konwersje

oraz panelu Administracyjnego

Poniżej znajduje się krótki opis jakie informacje znajdziemy w poszczególnych sekcjach i jak w prawidłowy sposób korzystać z nich do analizy naszych danych.

Dostosowanie

 

Jest to sekcja w której znajdują się wszystkie niestandardowe funkcje raporty/ jakie możemy utworzyć w google analyticsie.

Są tutaj przede wszystkim:

  • predefiniowane przez nas raporty,
  • skróty jakie sami sobie ustalamy,
  • zdefiniowane alerty
  • oraz niepróbkowane raporty dostępne w wersji premium

 

 

Na żywo

 

W sekcji tej widzimy wszystkie podstawowe statystyki naszego serwisu pokazane w czasie rzeczywistym.

jest to szybka metoda do sprawdzenia przede wszystkim czy w danej chwili mamy jakiś ruch na stronie, co na naszej stronie się teraz dzieje.

Sekcja ta służy tez przede wszystkim do szybkiego i prostego sprawdzenia czy nasze kody śledzące są dobrze wpięte i czy nasza strona działa poprawnie.

Więcej na temat prawidłowego wpięcia kodu śledzącego google analytics w artykule:

Początki i implementacja Google Analytics

Odbiorcy

 

Ile osób wchodzi na nasza stronę, jak często ? Czy są to nowi czy powracający użytkownicy?

Kim są  nasi użytkownicy? Skąd pochodzą?

Większość odpowiedzi na te pytania dotyczące samych użytkowników znajdziemy w części o nazwie „Odbiorcy

W tej sekcji znajdziemy wszystkie dane  na temat naszych użytkowników.

Dowiemy się

czy odwiedzali kiedyś już naszą stronę.

  • jakie mają zainteresowania.
  • z jakich urządzeń wchodzą
  • ile mają lat
  • z jakich lokalizacji
  • oraz wiele innych

Pozwala nam to poznać lepiej poznać naszych użytkowników, dostosować pod nich wygląd strony, formę reklamy, funkcjonalności.

 

 

Pozyskiwanie

 

W sekcji tej są zawarte wszystkie dane odnośnie ruchu który jest kierowany na nasza stronę.

Znajdują się tutaj dane zarówno z ruchu organicznego czy directowego jak i z wszystkich płatnych kampanii jakie prowadzimy.

Po integracji Google AnalyticsGoogle Adwords, znajdują sie tutaj także dane z naszego konta Adwords.

Do prawidłowego wyświetlania się danych w tej sekcji, potrzebne jest odpowiednie tagowanie naszego ruchu za pomocą parametrów utm.

 

 

 

Zachowanie w witrynie

 

W tej części jedną z najważniejszych informacji są odwiedzane przez użytkowników strony.

Są tutaj wszelkie dane na temat jakie podstrony naszego serwisu kiedy i w jakiej ilości odwiedzają nasi użytkownicy.

Są to bardzo ważne informacje pokazujące które sekcje naszego serwisu wzbudzają największe zainteresowania.

Dają odpowiedzi na pytanie czego ludzie szukają w naszej witrynie. Jaki jest cel odwiedzenia przez nich naszego serwisu.

Analizując tą sekcje widzimy także które strony nie są zoptymalizowane pod odwiedzających je użytkowników. Które należy poprawić, a jakie np. nie maja sensu.

Ważna częścią tej sekcji są także zdarzenia. Są tutaj zawarte wszystkie zdefiniowane przez nas oraz odpowiednio otagowane (tag manager)  elementy jakie chcemy mierzyć w google analyticsie.

Konwersje

 

W sekcji tej znajdziemy wszystko na temat celi i konwersji jakie dzieją się na naszej stronie.

Znajdują się tutaj wyniki oraz podsumowanie wszystkich zdefiniowanych przez nas wcześniej celi.

Więcej na temat konfiguracji celi w artykule:

Cele w Google Analytics

Zobaczymy ile transakcji pochodzi z naszego serwisu, jakie typu produktu się sprzedają, jaka oferta cieszy się największa popularnością. jakie źródła ruchu przynoszą nam największą sprzedaż oraz jak poszczególna źródła ruchu wpływają na siebie podczas drogi do konwersji.

Więcej na temat wpinania kodu konwersji na stronę znajduje się w artykule:

E-commerce tracking

 

No Comments

Leave a Comment