E-commerce tracking

Podpięcie Google Tag Managera w serwisie

Punkt ten jest dla tych którzy nie używają jeszcze Google Tag Managera.

Instalacja GTM w serwisie dostępna jest pod linkiem:

Początki i implementacja Google Analytics

Włączenie trackowania danych konwersji w Google Analytics.

Opcja ustawień e-commerce jest dostępna w panelu Admina z poziomu Widoku danych.

Należy zatem przejść prze ikonę śrubki do panelu Administracyjnego.

Następnie przejść do wybranej Usługi i wybranego Widoku danych.

Kliknąć w Ustawienia e-commerce.

Po kliknięciu w Ustawienia e-commerce przechodzimy do szczegółowych ustawień.

W panelu szczegółowych ustawień włączamy opcje trackowania e-commerce.

Dodanie skryptu wysyłającego dane do dataLayera

Tutaj powinniście poprosić swój dział IT o wpięcie w kodzie na stronach gdzie wywoływane są transakcje (np. na Thank You Page) poniższego kodu

https://www.optimizesmart.com/implementing-e-commerce-tracking-google-tag-manager/

Nie wszystkie informacje są wymagane, i nie wszystkie muszą się przenosić do warstwy dataLayer.

Ważne, aby odpowiednio zdefiniować wymagane parametry wraz z informacjami jakie chcemy przekazywać na temat konkretnego produktu.

 

Tworzenie tagu transakcji w Google Tag Managerze

Ostatnim krokiem jest stworzenie tagu konwersji w samym GTMie.

W tym celu tworzymy nowy i w typie tagu wybieramy: Transakcja.

Oczywiście przy tworzeniu tagu transakcji możemy skorzystać z opcji: Więcej ustawień i podopisywać do niego chociażby niestandardowe wymiary.

Następnie do stworzonego tagu dodajemy regułę na która tag transakcji będzie nam się odpalał.

Możemy na przykład jeśli korzystamy z Thank You Page odwołać się do wyświetlenia strony zawierającej w urlu np.: thank-you

Po stworzeniu i przetestowaniu na podglądzie stworzonego tagu możemy opublikować nasz kontener.

Po tej chwili zdefiniowane konwersje powinny się nam zliczać w sekcji e-commerce.

 

 

1 Comment

Leave a Comment