Czym jest cel i do czego służy?
Cele służą do mierzenia poszczególnych akcji w naszej witrynie, dzięki którym nasz serwis odnosi w ”sukcesy”. Mówiąc w bardziej prosty sposób cel identyfikuje daną akcje bądź zdarzenie, które miało miejsce na naszej stronie i jest dla nas w jakiś sposób ważne, oraz definiuje pewien poziom zaangażowania naszych użytkowników.
Przykładem celu może być np.:
- odwiedzenie do danej strony
- kliknięcie w dany element
- pobranie pliku
- dodanie produktu do koszyka
- zapisanie się do newslettera
Każdy typ strony w naszym serwisie ma inne zastosowanie oraz spełnia inną funkcje.
Jedne strony są czysto kontentowe, inne informacyjne, a jeszcze inne sprzedażowe czy leadowe.
Ustawienie celów pozwala sprawdzić czy dane strony rzeczywiście są dopasowane do funkcji jaką powinny spełniać.
Jak ustawić cel w Google Analytics?
- Zaloguj się do swojego konta 🙂
- Przejdź do zakładki Admin
- Pod sekcją Widoku wybierz kategorie Cele:
- Następnie rozpocznij konfiguracje celu
Opis celu
Do wypełnienia mamy następujące pola:
Ważnym etapem jest wybór typu celu. Tu definiujemy jaki cel będziemy mierzyć i w jaki sposób będą się zbierać dane dla danego celu.
Szczegóły celu:
To w tym miejscu ustalamy dla jakich warunków dany cel został spełniony.
Parametry do wyboru i uzupełniania są zależne od typu celu jaki wybraliśmy w poprzednim kroku.
Bardzo przydatną funkcją jest weryfikacja celu. Pokazuje ona ile razy w ciągu ostatnich 7 dni nasz cel byłby spełniony. Sprawdza ona więc czy ustawiliśmy cel poprawnie i czy taki cel mógłby wystąpić.
Analiza
Cele możemy analizować wraz ze stronami na których dany cel został osiągnięty. Jest to jedna z najpopularniejszych form jego analizy.
Do ciekawszych form zalicza się np. stworzenie lejka zakupowego poprzez realizacje celów na poszczególnych jego krokach.
Cele w Google Analytics są też stosowane do mierzenia Testów A/B. Ich odpowiednie ustawienie pozwala łątwo określić zwycięzce poszczególnego testu.
[…] Cele w Google Analytics […]